Kerstzang

KERSTAVOND VELSERBROEK

Een traditie die al jaren geleden begonnen is, met enkele tientallen die op de stoep voor De Veste de bekende kerstliederen zongen, een oergezellige traditie was geboren.

Ieder jaar nam het aantal zangers en zangeressen  toe en werd de beschikbare ruimte steeds kleiner. Uiteindelijk zijn we gedraaid en op het Vestingplein terechtgekomen, waar een vrachtwagentrailer wordt geparkeerd voor de  muziek  en het koor. De teksten zijn te lezen op een groot scherm.

Bij de Kerstsamenzang in 2017 kwamen ruim duizend  dorpsgenoten bij elkaar. Onder het genot van een bekertje Glühwein of warme chocolademelk werden de kerstliederen gezongen onder begeleiding van de muziek van Soli en het koor FF anders.

Helaas kon de kerstsamenzang in 2020 en 2021 geen doorgang vinden vanwege de corona-pandemie. Sinds 2022 is de traditie weer in ere hersteld.

In 2018 hadden we ook een levend kerstverhaal bij de samenzang.

Bekijk HIER de diashow van die bijzondere editie.

Graag tot ziens op Kerstavond!