Kerstzang

KERSTAVOND

ZATERDAG 24 DECEMBER

VELSERBROEK

voor het eerst in 3 jaar komen wij weer samen op het Vestingplein in Velserbroek om de aloude Kerstliederen ten gehore te brengen”, maar dat niet alleen ...

Bij de Kerstsamenzang in 2017 kwamen ruim duizend  dorpsgenoten bij elkaar. Onder het genot van een bekertje Glühwein of warme chocolademelk werden de kerstliederen gezongen onder begeleiding van de muziek van Soli en het koor FF anders.

Ook in 2018 en 2019 kwamen steeds meer Velserbroekers op het Vestingplein bijeen.

De foto's van de afgelopen jaren ziet u op de volgende pagina's
Helaas kon de kerstsamenzang editie 2020 en 2021 geen doorgang vinden. Wij komen in 2022 wel weer samen, en daar wilt u toch allemaal bijzijn nietwaar?

Een traditie die al jaren geleden begonnen is, met enkele tientallen die op de stoep voor "De Veste" de bekende kerstliederen zongen, een oergezellige traditie was geboren.

Ieder jaar nam het aantal zangers en zangeressen  toe en werd de beschikbare ruimte steeds kleiner.

Uiteindelijk zijn we gedraaid en op het gehele Vestingplein terechtgekomen, waar inmiddels een vrachtwagentrailer wordt geparkeerd voor de  muziek  en het koor.

Op een stellage wordt een groot scherm geplaatst, waar de liedteksten worden vertoond.

Sinds 2017 zijn de activiteiten uitgebreid en in 2018 nog mooier herhaald.

Door een prima samenwerking tussen Stichting Buitengewoon, Hart voor Velserbroek en dorpsvereniging Velserbroek is er een Levend Kerstverhaal bijgekomen.

In het park langs de Galle Promenade konden vele honderden Velserbroekers in 2018 genieten van de uitbeelding van het kerstverhaal, uitgevoerd door vele vrijwilligers. Een beschuit met muisjes en een bekertje chocolademelk met slagroom completeerden de unieke samenwerking.

De diashow van het levend kerstverhaal en de samenzang in 2018 vindt u HIER.

Helaas kon door een gebrek aan vrijwilligers het Levend Kerstverhaal in 2019 geen doorgang vinden.

De diashow van de kerstsamenzang in 2019 vindt u via deze link.

Graag tot ziens op Kerstavond 2022, het kan weer!